Expolios culturales


Güei toca falar d'apoderase de coses ayenes, coses que nun son d'ún, pero faise como si sí lo fueren. Y toca falar d'eso polos Premios Andrés Solar que cada añu otorga la Xunta Pola Defensa de la Llingua Asturiana.

A mi namás me robaren dos veces (que yo sepa) (el mesmu personaxe les dos vegaes). Tampoco ye que tenga demasiaes idees estupendes que merezan la pena copiase. Pero fadia, y munches de les veces fai que se te quiten les ganes de siguir teniendo idees, anque lo que tamién ye verdá ye qu'apriendes a tener idees y a guardate les pa ti solo (y eso ye un rollu, porque, a lo menos a mí, préstame cuntar les coses, les idees, les hestories…).

Una vegada, nuna entrevista conxunta, daquién preguntónos por futuros proyectos. El futuru yera un documental. El futuru yera cuntar una hestoria, un cuentu d'esos que son realidá. A los diez díes robáronnos les ganes de cuntar esi cuentu.

Otra vegada, n'otra entrevista conxunta, daquién preguntónos por futuros proyectos. El futuru yera'l presente, el pasáu, la hestoria, los raigaños, los oríxenes, la evolución. El futuru yera la cultura d'un país. Al mes, robáronnos les ganes de paz y diéronnos sed de vengación mortal. Anque sobremanera la mio conciencia cultural (vamos, porque soi tontu) fixo que me sentara y “esfrutara” de lo que podía ser.

Lo de los espolios culturales vien dándose dende tiempos infinitos. L'espoliu cultural forma parte del ser humanu, de les sos civilizaciones. L'apoderase de lo que nun ye nuesu, del trabayu, del esfuerzu y de la conciencia de los demás.

La TPA fai de so'l premiu que la XPDL concede anguaño al programa “Camín de Cantares” que s'emite nesa cadena y que conduz el que ye'l so alma mater, Xosé Ambás.

La TPA expolia la so propia programación, robase a si mesma. El llabor cultural, el llabor de recuperación de la identidá del país, el llabor d'enseñar lo qu'entá perdura, pasa de ser un llabor únicu y esclusiva d’ Ambás, a ser una idea, un llabor y un apueste d'una cadena televisiva que namás caltien en programación una serie de conteníos pa mal cumplir una llei de protección d'un idioma cualesquiera.

Lo más grave del asuntu, nun ye que la TPA faiga de so un premiu que-y dan a un programa qu'emiten. Lo más grave ye faer estensible a sí mesma un premiu que nun la inclúi per nengún llau. Quiero dicir, que la TPA tracamundie la nota de prensa que la XPDL llanza a los medios, incluyéndose a sigo mesma nella, ye una mala praxis. Ye un actu enxitosu, una actitú poco elegante, de nun saber ser profesionales y nun saber reconocer los meritos o idees ayenes.

La TPA roba y expolia la cultura. La TPA nun dexa dignificar el llabor sociocultural d'unu de los pocos que, dende la so humilde conciencia, trata de curiar y dar aliendu a un enfermu terminal como lo ye, la cultura tradicional asturiana.

Una vegada, va tiempu, repití esto mesmu: "P'alantre. Nun importa. Lo importante ye que se vea esi trabayu na pantalla y que llegue a toos. Lo importante ye que la cultura asoleye pente les rendixes y llegue a la xente”.

Allá la conciencia de cada cual.

Comentarios

Entradas populares de este blog

Cayome un diente

Tuña