El branu morrió dempués d’una nueche de cuartu de lluna


Esi día de sol, dempués d’un bañu fugaz saltando y garrando les foles masificaes de Xibares, xubí a El Cabu Peñes col envís de ver uno de los atapeceres más guapos y espresivos que conociere.

Los díes de branu ye lo que tienen, xente. Y nun diba ser menos aquel sitiu. Lo mesmo que nes playes de la fastera, equí apilábense los coches a la oriella la carreteruca que va dende Viodo al chigre qua ta plantau a los mesmos pies de Peñes.
Xente pasiando, pareyes, families, d’equí, d’alló, d’acuyá… Un neñu berrando al altu la lleva porque se-y escapara de les manes el globu de Bob Esponxa que, pa mi idega, diba volver al fondu de la mar con Calamardo.

Garré la botella d’agua rellenada que tinía nel suelu’l coche, merqué un paquete pipes nel chigrón y fui andando un cachín más p’allá, acercándome al sol y dexando un pocoñín más lloñe a tola xente…

Atopé un sitiu afayaizu, senteme enriba la toballa y esperé. Yeren les ocho y media la tarde d’un domingu de finales d’agostu.

Y n’esto, en llugar d’atapecer, entamó a amanecer, y a les nueve y media la nueche, yá alboreciera. De secute, sin esperar a la sesión vermú de medianueche, atapeció y volvió amanecer.

Un paisanu que taba pescando ballenes dende lo alto’l cantil echó a volar, llegó a la mar y cola so boca de picu arrampló con una Xarda de fuera de temporada.
Pola bulla que metíen dame la impresión que la xente taba ablucao col lapsus de tiempu y l’espaciu. Nun esperaron al tercer amanecerín pa cuerrer pal coche y arrancar ensin sentiu pa casa.

N’esto apaeció la lluna, en forma de cuartu menguante. La borrina apaeció a los diez minutinos, lo mesmo que otra alborada.

L’atapecerín dende’l Peñes sí que ye guapo. Y l’estramoniu ayuda.



Publicau nel selmanariu Les Noticies del 09.09.2011

Comentarios

Entradas populares de este blog

Cayome un diente

Pequeñes deceiciones 04 Alcuentru

Tuña