Los resultaos supondríen que ye posible viaxar nel tiempo



El CERN afaya unes partícules que superen la velocidá de la lluz y ponen en tela de xuiciu la Teoría de la Relatividá

Los neutrinos algamen una velocidá superior a la de la lluz, según les primeres resultancies avanzaes esti vienres en París de la esperiencia internacional OPERA dempués d'unes pruebes realizaes nel llaboratoriu de física CERN.

Asina lo adelantró'l Centru Francés d'Investigaciones Científiques (CNRS), que da cuenta de la prueba llevada acabo dende les instalaciones del CERN en Xinebra, col llanzamientu de neutrinos, partícules subatómiques, disparaes pa contra un llaboratoriu italianu a 730 kilómetros de distancia.

Según el profesor de física de partícules na Universidá británica de Manchester, Jeff Forshaw, en declaraciones a Reuters, de confirmase, les resultancies supondríen qu'en teoría ye posible "unviar información al pasáu".

"N'otres palabres, viaxar nel tiempu sería posible (...) (sicasí) eso nun significa que vaigamos construyir máquines del tiempu al curtiu plazu", indicó.

El centru galu califica el resultao colos neutrinos de "sorprendente" anque titula'l so comunicáu, a la espera de la presentación oficial de les resultancies na ciudá suiza, ente interrogantes: "¿más rápidu que la lluz?". Los neutrinos llegaron al so destín, en Gran Sasso, 60 nanosegundos más rápidos que la lluz, que cubre esa distancia en 2,4 milisegundos, esplicó Dario Autiero, director del equipu ya investigador nel CNRS.
"Punximos en marcha un dispositivu ente'l CERN (Centru Européu d'Investigación Nuclear) y el Gran Sasso que nos dexó una sincronización a nivel de nanosegundos y midimos la distancia ente los dos sitios con (una precisión de) veinte centímetros", esplicó Autiero nun comunicáu del CNRS.

"Estes midíes presenten escases duldes y una estadística tal que concedemos una gran credibilidá a les nueses resultancies", estimó. Más d'un sieglu dempués de qu'Albert Einstein enunciara la teoría de la relatividá, en 1905, "la esperiencia OPERA da testimoniu d'un resultau totalmente inesperáu :los neutrinos lleguen a Gran Sasso con una ventaya pequena, pero significativa, con relación de la que la lluz precisara pa cubrir el mesmu percorríu nel vacíu". Los resultaos básense sobre la observación de más de 15.000 neutrinos, precisó la institución francesa.

Hasta agora, la velocidá de la lluz foi considerada como una llende infranquiable y si nun fuera asina, "podría abrir perspectives teóriques dafechu nueves", amestó'l CNRS. Anque, a pesar d'estes afirmaciones envalora que van faer falta "midíes independientes por que el efectu reparáu pueda ser refutado o formalmente confirmáu".

Esa ye la razón pola cual el investigadores del programa OPERA decidieron abrir la resultancia de les pruebes "a un exame más ampliu per parte de la comunidá de físicos". El CERN tien previstu presentar los resultaos de les pruebes nun seminariu especializáu que va empezar a les 14.00 hores GMT metanes una gran espectación, dempués de que dende ayeri circularen delles versiones alrodiu de les resultancies del estudiu.

Consiguir superar la velocidá lluz

El CERN aportunó'l xueves en que nada yera oficial nin concluyente. Nel llaboratoriu de física más grande del mundu trabayar dende va años pa tratar de pescudar si ye posible rexistrar velocidaes superiores a la de la lluz -299.792 kilómetru per segundu-, lo que va en contra d'una pilastra teórica de la física. Les resultancies de los exames que se realicen son presentaos al restu de la comunidá científica, principalmente a llaboratorios similares n'EEXX y Xapón, pa confirmales

[Diáriu Público http://www.publico.es/ciencias/397923/los-resultados-supondrian-que-es-posible-viajar-en-el-tiempo]

Comentarios

Entradas populares de este blog

Cayome un diente

Tuña

Abrumau